Świeże informacje o marketingu internetowym i eCommerce

Zmiana algorytmu wyszukiwania Google – Panda 4.2

Google zapowiedziało wdrożenie nowej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google – Panda 4.2. Algorytm został zaktualizowany 18 lipca, ale na chwilę obecną trudno o wnioski ponieważ jego pełne działanie będzie widoczne dopiero po kilku miesiącach funkcjonowania. 

Panda jest odpowiedzialna za jakościową zmianę w wynikach wyszukiwania, w tym eliminację spamu i linków do stron, które są skonstruowane w niewłaściwy sposób. Prawdopodobne jest także, że bezwarunkowo zostanie podniesiona widoczność serwisów z unikatowymi treściami, kosztem wszystkich pozostałych. Ponadto istnieje szansa, że część serwisów, które ucierpiały w wyniku wprowadzenia poprzedniej aktualizacji i dostały się pod filtr Google, teraz zostanie z niego uwolniona. Google tłumaczy, że Panda wpłynie na 2-3 % anglojęzycznych wyników, tj. mniej niż poprzednia aktualizacja z września 2014, która wynosiła 3-5% i wcześniejsza 7,5% z maja 2014.

Ostatnia aktualizacja Pandy miała miejsce aż 10 miesięcy temu, kiedy to 25 września 2014 roku wypuszczono Pandę 4.1. Google tłumaczy, że wypuszczenie Pandy 4.2 przesunęło się w czasie ze względu na problemy techniczne. Bardzo ważny może być sposób, w jaki te zmiany są wdrażane. Powolne działanie Pandy 4.2 może sugerować znaczące rozmiary aktualizacji, a to przyniesie zauważalne rezultaty. Jednocześnie sprawia to, że śledzenie zmian staje się utrudnione.

« Wróć