Świeże informacje o marketingu internetowym i eCommerce

Jak rozwiązaliśmy problem spamu na skrzynkach pocztowych

Otrzymywanie niechcianych wiadomości jest frustrujące – rozprasza, zabiera niepotrzebny czas, czasem jest niebezpieczne ze względu na plagę maili z wirusami w załącznikach. Sprawa jest tym bardziej istotna jeśli nasza praca jest związana z obsługą wielu maili.

Jak pozbyć się tych wszystkich niechcianych wiadomości?

Rozwiązanie problemu jest proste, ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:

  • najważniejszy jest dobry kontakt z serwerownią lub administratorami, którzy szybko pomogą w razie potrzeby. Sieć jest pełna złośliwych skryptów i możliwość podjęcia niestandardowych działań jest bardzo ważna. Małe case study: kilku naszych klientów nagle zaczęło otrzymywać po kilka tysięcy maili dziennie z informacjami finansowymi. Maile pochodziły z hackowanych rzeczywistych skrzynek, posiadały różne treści (generowane automatycznie) więc de facto to nie spam. Rozwiązanie: wystarczyło na poziomie serwera zablokować wszystkie maile z odpowiednimi słowami-kluczami w temacie („dolarów”, „dolary” itp.)
  • nie należy korzystać z darmowych skrzynek znanych portali -> @o2, @wp itp. U niektórych dostawców takie maile z definicji trafiają do spamu. Gmail jest OK, pytanie czy chcesz żeby wszystkie Twoje maile były analizowane przez Google i wykorzystywane do celów reklamowych?
  • kluczowa kwestia – odpowiednia konfiguracja programu pocztowego. Polecamy Mozilla Thunderbird z wielu względów: można tworzyć filtry na podstawie reguł (np. wiadomość od tego użytkownika, z takim słowem w tytule, z takiej domeny przenieś do zawsze do folderu ze spamem)
    filtrowanie-spamu-konfiguracja-thunderbird-filtry
    Dodatkowo wszystkie niechciane maile mogą od razu być przenoszone ze skrzynki odbiorczej (główny folder) do folderu z niechcianymi wiadomościami lub po prostu do kosza

    unikanie-spamu-konfiguracja-thunderbird-niechciane

  • na koniec – konfiguracja listy spamowej (czarna lista) na poziomie serwera (np. SpamAssasin) – wyjątkowe uparte domeny można blokować na poziomie panelu zarządzania serwerem (np. DirectAdmin). Nie ma sensu wykorzystywać tego narzędzia do każdej niechcianej wiadomości – szkoda naszego czasu, najwięcej maili powinien odfiltrować program pocztowy

Podsumowanie:

  • jeśli używasz skrzynki pocztowej do celów biznesowych i nie masz bezpośredniego kontaktu do osób zarządzających Twoim serwerem pocztowym – zmień dostawcę usług 😉
  • zainstaluj program pocztowy, który umożliwia automatyczne przenoszenie do spamu niechcianych wiadomości i poprawnie go skonfiguruj

Koniec! Świat bez spamu jest piękny!

 

 

« Wróć