Świeże informacje o marketingu internetowym i eCommerce

Konwersja – czyli jak sprzedawać efektywnie

Współczynnik konwersji = (liczba transakcji / liczbę wizyt) * 100%

Co wpływa na konwersję twojego sklepu internetowego?

  • To jak łatwy i intuicyjny jest twój sklep oczami potencjalnego klienta ( jeśli twój sklep internetowy jest tak rozbudowany, że klient nie może znaleźć potrzebnej dla niego informacji, może go to na tyle zniechęcić, że porzuci sklep. Usuń ze strony wszystkie niepotrzebne elementy.
  • Sposób płatności: im większy dasz wybór klientowi, tym większa szansa, że doprowadzi zakup do końca. Badania dowodzą, że im więcej możliwości, tym klient jest bardziej gotowy do zakupu. Zatem nie wprowadzaj tylko przelewu bankowego. Płatności internetowe lub płatność przy odbiorze mogą zwiększyć twój zysk.
  • Dostawa: możliwości dostawy produktu jest tak wiele, że i Twój sklep nie może pozostawać w tyle. Poczta Polska nie powinna być Twoim jedynym dostawcą. Im więcej możliwości tym lepiej: wprowadź paczkomaty i usługi kurierskie, a na pewno sprzedaż poszybuje w górę. Dodatkowo: poinformuj o długości realizacji przesyłki i pochwal się możliwością śledzenia wysyłki, a na pewno na tym nie stracisz.
  • Twórz proste i nie za długie opisy produktów, zamieść więcej zdjęć z możliwością powiększenia produktu
  • Obsługa klienta: myślisz, że to nie ma związku z efektywnością sprzedaży w Twoim sklepie www? Tu mamy do czynienia z retencją, czyli ilością zamówień od osób, które powracają do Twojego sklepu, a patrząc na to pod tym kątem obsługa klienta ma ogromne znaczenie. Udostępnij wszystkim użytkownikom możliwości skontaktowania się z Tobą w razie jakichkolwiek wątpliwości: im szybciej i dokładniej im odpiszesz, tym większa szansa, że dokonają zakupu. Jeśli będą zadowoleni z obsługi, jest duża szansa, że wrócą do Twojego sklepu.

I na koniec, pytaj o opinię. Możliwość otrzymania feedbacku bezpośrednio od klienta, który zakupił produkt w Twoim sklepie jest bezcenna.

« Wróć